Blog

Darebee: Ασκήσεις που σας βοηθούν να ελέγξετε το σώμα σας καλύτερα

Πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν το DAREBEE για να έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση. Οπότε τι είναι αυτό ακριβώς; Το DAREBEE είναι μια άσκηση σωματικού βάρους που χρησιμοποιεί τα τελευταία ευρήματα στον

τομέα της άσκησης και της επιστήμης του fitness,  για να βοηθήσει αυτούς που αθλούνται να έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση πιο γρήγορα .


Ως επί το πλείστων  είναι ασκήσεις σωματικού βάρους, κυρίως χωρίς εξοπλισμό. Ο κύριος στόχος του DAREBEE είναι να σας βοηθήσει να έχετε τον πλήρη έλεγχο του σώματός σας ανεξαρτήτως από το  πόσο γυμνασμένοι είστε. Από αυτή την άποψη οι στόχοι που θέτετε είναι κάθε φορά δικοί σας. Δεν έχει σημασία πόσο δυνατοί ή γρήγοροι είστε , ο ορίζοντας ανοίγει όσο βελτιώνεστε. Αυτό σημαίνει ότι ποτέ δεν συναγωνίζεστε με άλλα μέλη του DAREBEE. Προσπαθούμε κάθε μάθημα να είναι όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται για το σύνολο, και βοηθάμε ο ένας τον άλλο να γινόμαστε καλύτεροι.


Το fitness έχει πολλά μέρη. Απαιτεί δύναμη και ελαστικότητα, ταχύτητα και δύναμη, αντοχή και την ικανότητα να ανακάμπτουμε γρήγορα από την κούραση. Το DAREBEE βασίζεται στο υπάρχων επίπεδο φυσικής κατάστασης που έχετε, όποιο και αν είναι αυτό. Πολλά άτομα τα οποία έρχονται στο μάθημα ξεκινούν σχεδόν από το μηδέν, αλλά όλοι θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το μηδέν κάποια στιγμή.


Επειδή κυνηγάτε τους δικούς σας στόχους για να γίνεστε καλύτεροι είναι  ένας προσωπικός στόχος που αποτελείται από μικρά βήματα. Με   αυτό τον τρόπο η πρόοδος είναι δυνατή και συνεχόμενη. Επειδή τα μαθήματα του DAREBEE είναι κάθε φορά διαφορετικά δεν μπορείτε να συνηθίσετε τις ασκήσεις έτσι ώστε να χρησιμοποιείτε λιγότερη ενέργεια για την προσπάθειά σας.


Το DAREBEE βασίζεται στην αρχή της υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση(HIIT).  Αξίζει να δούμε σε αυτό το στάδιο, πώς συγκρίνεται με άλλες μορφές ασκήσεων όταν πρόκειται για καλύτερη φυσική κατάσταση και απώλεια βάρους.


HIIT vs άλλων μορφών  ασκήσεων για μείωση σωματικού λίπους
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Για να χάσουμε βάρος πρέπει να αυξήσουμε τις συνολικές  ενεργειακές δαπάνες (TEE) οι οποίες αποτελούνται από τέσσερις διακριτές, ξεχωριστές αλλά ελαφρώς  επικαλυπτόμενες:

  • Base Metabolic Rate (BMR) – το ποσό της ενέργειας που καταναλώνουμε σε σχετική ανάπαυση (βλέποντας τηλεόραση ή γράφοντας αυτή την απάντηση).
  • Thermic Effect of Feeding (TEF)-  η ποσότητα της ενέργειας που καταναλώνουμε κατά την πέψη.
  • Physical Activity Energy Expenditure (PAEE) – το ποσό της ενέργειας που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μιας άσκησης.
  • Excess Post-exercise Oxygen Consumption(EPOC) – η ποσότητα οξυγόνου που καταναλώνουμε στο σύντομο χρονικό διάστημα μετά την άσκηση.


Από αυτά τα τέσσερα το δεύτερο, TEF- είναι σχετικά αμετάβλητο και συνδέεται με τη γενετική. Ειδικές δίαιτες που περιλαμβάνουν περισσότερη πρωτεΐνη ή περισσότερο από ένα είδος τροφής που ανταποκρινόμαστε και μπορούν να μας επηρεάσουν και να αυξήσουν ή να μειώσουν τις τιμές  αλλά οι αλλαγές είναι αμελητέες και σίγουρα δεν μπορεί να κάνει διαφορά στο βάρος ενός υγιούς ατόμου.


Αυτό μας αφήνει με τις άλλες τρείς μεταβλητές. Ένα μεγάλης διάρκειας τρέξιμο ή  μία δύσκολη βόλτα   μπορούν να αυξήσουν  τον βασικό μεταβολικό ρυθμό  ακόμα και 40 λεπτά μετά. Μπορεί ακόμα να επηρεάσει το επιπλέον ποσοστό κατανάλωσης μετά την άσκηση, ενεργοποιώντας την βαθύτερη αναπνοή, η οποία από μόνη της καταναλώνει περισσότερες θερμίδες και υπάρχει και το ποσό της ενέργειας που καταναλώνεται μέσα από την ίδια την άσκηση(PAEE).


Όταν συγκρίνουμε δραστηριότητες όπως η γυμναστική με βάρη ή ασκήσεις μικρής έκρηξης(όπως σπριντ) με το τρέξιμο ή το περπάτημα για 40 λεπτά με μία ώρα , η χαμηλή έντασης προπόνηση κερδίζει κάθε φορά. Τότε μπαίνουμε σε υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση(HIIT) η οποία ξεπερνά κάθε άλλου είδους προπόνηση σε ότι αφορά BMR, PAEE, και EPOC.


Γιατί; Η απάντηση(και διαφορά) βρίσκεται στον καρδιακό παλμό. H HIIT ωθεί αυτούς που γυμνάζονται στο 80%-90% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας τους σε σύγκριση με το 50%-70% της σταθερής χαμηλής έντασης προπόνηση. Ο ενεργειακός κύκλος που δίνει την ενέργεια στο σώμα είναι ίδιος για όλες τις δραστηριότητες. Η HIIT  ωθεί πιο σκληρά και πιο γρήγορα, επιταχύνοντας τις βιοχημικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα αυξάνοντας το BMR σε χρονικό διάστημα 24 ωρών. Μία έρευνα που έγινε στο East Tennessee State University έδειξε ότι η HIIT είναι καλύτερη στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού.


Εξαιτίας των συνδυασμένων επιπτώσεων ( υψηλότερο PAEE,  υψηλότερο BMR, υψηλότερο EPOC) – η HIIT έχει επίσης καλύτερα  αποτελέσματα όταν πρόκειται για την απώλεια σωματικού λίπους(ένα καλό παράδειγμα είναι οι χορευτές μπαλέτου ακόμα και οι δρομείς που κάνουν πολλά σπριντ στην προπόνησή τους)  - μια μελέτη σχετικά με την επίδραση της  HIIT στην απώλεια σωματικού λίπους έδειξε ότι είναι η καλύτερη μορφή άσκησης, νικώντας ακόμα και το τρέξιμο.


Όλα αυτά καθιστούν το DAREBEE μια από τις καλύτερες επενδύσεις του χρόνου μας. Μόνο με 20-30 λεπτά προπόνησης την εβδομάδα θα αρχίσει να αλλάζει το σώμα σας.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Site Search