Blog

Μύθοι και πραγματικότητα γύρω από την άσκηση και την διατροφή

 ΜΥΘΟΣ  1

Αδυνάτισμα με δίαιτα μόνο και όχι με άσκηση γιατί το σώμα σφίγγει και δεν μπορεί να φύγει το λίπος 

 Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

 Η άσκηση αυξάνει τη σφριγηλότητα του σώματος μέσω της αύξησης του μυϊκού τόνου ( δηλαδή οι μύες έχουν μεγαλύτερη σύσπαση σε κατάσταση ηρεμίας) και μέσω της πρόκλησης μυϊκής υπερτροφίας  ( αύξηση μυϊκού όγκου όταν ασκούμαστε με βάρη η γενικότερα με αντιστάσεις), η θετική, ( από άποψη υγείας και αισθητικής) αυτή μεταβολή δεν εμποδίζει το χάσιμο λίπους γιατί ο λιπώδης ιστός είναι ανατομικά διακριτός από τον μυϊκό και δεν μπορεί να παγιδευτεί από εκείνον. Αυτό που συμβαίνει όμως είναι ότι η μυϊκή υπερτροφία κάνει λιγότερη θεαματική την απώλεια βάρους στο ξεκίνημα μιας δίαιτας οπότε οι ενδιαφερόμενοι δεν εντυπωσιάζονται η ακόμα και δυσαρεστούνται. Γι΄ αυτό πρέπει να μάθετε ότι εκείνο που έχει σημασία δεν είναι το χάσιμο βάρους αλλά το χάσιμο λίπους. Έτσι εκτός από το ζύγισμα χρειάζεται και λιπομέτρηση με κάποια από τις υπάρχουσες απλές μεθόδους. Η πιο αξιόπιστες είναι η μέτρηση των δερματοπτυχών και η βιοηλεκτρική αντίσταση.

 ΜΥΘΟΣ  2

Τοπικές ασκήσεις για τοπικό αδυνάτισμα 

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εκείνος που ασκείται είναι ο μυς και όχι το λίπος, το λίπος παρέχει μόνο ενέργεια για την μυϊκή λειτουργία μέσω της διάσπασης των τριγλυκεριδίων, (Λιπόλυση) της διοχέτευσης των παραγόμενων λιπαρών οξέων στο αίμα και της πρόσληψης και καύσης τους από άλλους ιστούς, (ανάμεσα τους και από τους ασκούμενους μύες). Οι εντολές για λιπόλυση (νευρικές και ορμονικές) προέρχονται από τον εγκέφαλο και απευθύνονται σε ολόκληρο τον λιπώδη ιστό. Δεν υπάρχει άμεση επικοινωνία ανάμεσα σε έναν μυ και στο παρακείμενο λίπος έτσι που γυμνάζοντας για παράδειγμα τους γλουτούς να μειώνεται επιλεκτικά τα ψωμάκια, η μείωση του λίπους γίνεται από όλο το σώμα ανάλογα (σχεδόν) με την ποσότητα τους σε κάθε σημείο.

 ΜΥΘΟΣ  3

Για να αδυνατίσετε εξαφανίστε όλο το λίπος από την τροφή

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Είναι αλήθεια ότι τα λίπη της τροφής έχουν μεγαλύτεροι θερμιδική άξια και ότι αποθηκεύονται ως λίπος στον οργανισμό ποιο αποτελεσματικά από τους υδατάνθρακες και τις πρότεινες, όμως τα λίπη της τροφής περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά ( δηλαδή συστατικά που ο οργανισμός μας αδύνατη να σύνθεση ο ίδιος) αυτά είναι δυο λιπαρά οξέα ( λινέλαιο και το λενελανικό) και οι λιποδιαλυτές βιταμίνες ( Α D E K ) αν τα λίπη της τροφής είναι λιγότερα από 15 – 20 % ως ποσοστό της συνολικής ενέργειας υπάρχει κίνδυνος ανεπαρκούς πρόσληψης των παραπάνω συστατικών γιαυτο προτείνουμε το ποσοστό να είναι 25 – 30 % (σαφώς μικρότερο από το Μέσο όρο του 40 % περίπου στην διατροφή μας

 ΜΥΘΟΣ  4

Όχι υδατάνθρακες ( περιορίστε τους υδατάνθρακες γιατί παχαίνουν )

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Είναι το αντίθετο ακριβώς. Οι υδατάνθρακες έχουν την μικρότερη πιθανότητα να προκαλέσουν πάχος γιατί έχουν την μικρότερη ( μαζί με τις πρωτεΐνες ) θερμιδική αξία και προκαλούν το αίσθημα του κορεσμού (όποτε αποθαρρύνουν την παραπέρα πρόσληψη τροφής), επιπλέον η τυχόν υπερβολική πρόσληψη υδατανθράκων οδηγεί σε πρώτη φάση σε αύξηση του ρυθμού διάσπασης τους στο οργανισμό. Τέλος οι υδατάνθρακες ( και συγκεκριμένα η γλυκόζη ) είναι το αποκλειστικό καύσιμο του εγκεφάλου και των ερυθρών αιμοσφαιρίων οπότε η επάρκεια τους εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία ολοκλήρου του οργανισμού. Για όλους τους παραπάνω λόγους οι υδατάνθρακες πρέπει να αποτελούν την βάση της διατροφής μας αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50 % της συνολικής ενέργειας 

 ΜΥΘΟΣ  5

Οι δίαιτες για γρήγορο αδυνάτισμα ( δίαιτες λιμοκτονίας)

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Δίνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα και κάνουν μερικούς ευτυχισμένους αλλά για λίγο. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων ακολουθούν τέτοιες δίαιτες επιστρέφουν σύντομα στα κιλά τους η και τα ξεπερνάνε. Υπάρχουν ακόμα ενδείξεις ότι κάθε νέα προσπάθεια αδυνατίσματος συναντά μεγαλύτερες δυσκολίες από την προηγούμενη προσθέστε σε αυτά την ανεπαρκή πρόσληψη πολλών απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, που μοιραία συνοδεύεις τέτοιες δίαιτες, με τους συνακόλουθους κίνδυνους για την υγεία καθώς και την αδυναμία, ατονία και ευερεθιστότητα που συνήθως εμφανίζονται, και θα πεισθείτε ότι οι δίαιτες λιμοκτονίας είναι ότι χειρότερο θα μπορούσατε να κάνετε. Αντί για αυτές δοκιμάστε ένα πρόγραμμα μέτριου περιορισμού της τροφής χωρις αποκλεισμούς τροφίμων που θα αφαιρεί το πολύ ένα κιλό την εβδομάδα μέχρι την επίτευξη του επιθυμητού βάρους. Μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα το άτομο εμπεδώνει της αρχές της υγιεινής διατροφής που θα τον βοηθήσουν να παραμείνει υγιές και σε καλή φυσική κατάσταση σε όλη την υπόλοιποι ζωή του. Και μην ξεχνάτε την άσκηση, εκτός από όλα τα θετικά που προαναφέραμε προτείνοντας συστηματική γύμναση περιορίζουμε λιγότερο την τροφή κάνοντας το νέο διαιτολόγιο ποιο εφαρμόσιμο.

Site Search